Dzień Przyjaźni

Przyjaźń

„ Mocny system wartości i umiejętność kierowania się nim  w życiu to najważniejszy kapitał, w jaki powinniśmy wyposażyć dziecko” –  podkreśla  I. Koźmińska  w swojej książce pt.:

„Z dzieckiem w świat wartości”.   Kierując się tymi przesłankami rozpoczynamy cykl zajęć poświęcony różnym wartościom, a rozpoczynamy od PRZYJAŹNI.

 

Nasze „spotkania  z przyjaźnią” zapoczątkowało wręczenia dzieciom przez nauczycieli grupy modelinowych serduszek ( które dzieci zaniosły do domu) jako symbolu wzajemnej sympatii, życzliwości, gotowości do pomocy oraz czerpania przyjemności z przebywania razem. Podobnego czynu dokonały „Delfinki”– kolorując papierowe serduszka i wręczając je innemu dziecku (co jak się okazało nie było łatwe). Dużą radość sprawiła dzieciom zabawa, poprzez którą mogły okazać sobie wzajemną sympatię: „Mam serduszko przyjacielskie, które dobro czyni, wszystkich lubię i szanuję wszystkich obdaruję,. Z Toba „piątka”, z Tobą „żółwik”, z Tobą się przytulę, a serduszko przyjacielskie Tobie podaruję”.

Podłożem dyskusji o cechach, jakie posiada przyjaciel było opowiadanie „O małym jeżu, który nie opuścił przyjaciela w potrzebie”, po czym wspólnie wykonaliśmy plakat, który przedstawia portret przyjaciela.

Teraz przed nami codzienny trening okazywania sobie szacunku, życzliwości i gotowości do pomocy innym, czyli bycia przyjacielem dla koleżanki i kolegi z grupy.

 

 Barbara Janaszewska

 

Podobne